روی خط

برای آنچه باور دارید، ایستادگی کنید. حتی اگر به معنای تنها ایستادن باشد...

روی خط

برای آنچه باور دارید، ایستادگی کنید. حتی اگر به معنای تنها ایستادن باشد...

روی خط

"اگر کسى در مقابل جوانان ادّعا کند و بگوید نظام اسلامى ما هیچ عیبى ندارد و همان قالبى را که اسلام خواسته، ما پیاده مى‌کنیم،گزاف گفته است. به هیچ وجه اینطور نیست ... اما آنچه که حقیقت است، این است که ما به عنوان مسلمانانى که راهمان را شناخته ایم، تصمیم خود را گرفته‌ایم و نیروى خود را براى این راه گذاشته‌ایم؛ با همه وجود در این راه حرکت مى‌کنیم و ادامه خواهیم داد."
امام خامنه ای

بایگانی
آخرین مطالب

خوکان زمان!

جمعه, ۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۳۰ ب.ظ

تا بحال از خودمان پرسیده ایم با چه معیار و ملاکی، برای چه و چگونه روز و شب و زندگی را سپری میکنیم؟
واضح است که عاقبت بی هدف زندگی کردن و تکرار مکررات در زندگی چیزی جز پوچی نخواهد بود. 
همانطور که قرآن صراحتا بیان میکند : افحسبتم انما خلقناکم عبثا... ((آیا گمان میکنید ما شما را بیهوده آفریده ایم؟)) 
مسلما خداوند تبارک و تعالی هیچ چیز را در عالم امکان پدید نیاوردند مگر برای هدف و منظور مشخص و بی شک اگر انسان اشرف مخلوقات این هدف را نادیده بگیرد، تمام زندگی دنیوی و اخروی خود را تباه ساخته است. این هدف را هم حضرت حق برای ما بیان کرده اند آنجا که در آیه ای میفرماید: ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون... ((جن و انس را خلق نکردم مگر برای آنکه برای عبادت کنند)) که این تنها راه تکامل، نزدیکی به خدا و فلاح است. 
در مقابل عبادت الله، عبادت شیطان لعین قرار دارد که در راس آن اطاعت از هوای نفس خویش است، عملی که آیات و روایات و احادیث در خصوصش برای هر انسانی تکان دهنده است .
تصور کنید برای شما مشکل قضایی پیش آید، طبعا جهت حضور در محاکم قضایی و دفاع از خود از طریق وکیل اقدام خواهید کرد. بدیهی است بدون وکیل مشکلات دوچندان گشته و عاقبت امر ناخوشایند خواهد بود. 
خداوند متعال در آیه ای خطاب به رسول اکرم (ص) میفرماید: ارایت من اتخذ الهه هواه افانت تکون علیه وکیلا...
 ((میبینی کسانی را که خدای خود را هوای نفس خود گرفته اند؟ تو وکیل آنان نیستی)) 
شقی و بیچاره کسی است که در دادگاه عدل الهی حتی پیامبر هم نتواند وکیلش باشد و چه سخت است تنهایی و وحشت در آن زمان و مکان...!
اما چه کسانی هستند که هوای نفس خود را خدای خود میگیرند؟؟؟
چندی پس از شهادت امام حسین (ع)، در جامعه ای که متبرک به نفس حق حضرت سجاد (ع) بود یکی از یاران از ایشان پرسیدند: شما وضع و حال مردم و جامعه را چگونه ارزیابی میکنید؟ 
ایشان در کلامی گوهربار مردم را به شش گروه تقسیم میکنند. چهار گروه اول که همگی درنده هستند را اینگونه معرفی میکنند: شیرها، گرگها، روباهها و سگها. گروه پنجم خوک ها و گروه ششم بره ها. 
تبیین چهار گروه اول و گروه ششم باشد برای سخن بعد اما حضرت در تبیین گروه پنجم یعنی خوکها میفرمایند: به هیچ فحشایی دعوت نمیشوند مگر آنکه اجابت میکنند. اینها مخنث هستند، یعنی همیشه در نسبت بین حق و باطل خنثی هستند و مشخص نیست چه جهت گیری دارند. امام سجاد میفرمایند هر چه ضربه خوردیم از این گروه است. 
مقصود از فحشا در اینجا فقط بحث زنا نیست و هر امر زشت و ناپسندی را دربر میگیرد که در جوامع بشری امروز بسیار پررنگ است. اعمالی همچون مدگرایی، تقلید کورکورانه، خودنمایی، تغییر جنسیت، همجنس بازی، ازدواج با حیوانات و هزاران فحشای دیگر... 
به طور خاص موردی را عرض میکنم. 
این نکته که همیشه در بحبوحه رخدادهای ورزشی بزرگ جهانی از جمله جام جهانی فوتبال، المپیک و غیره، اتفاقات مهمی توسط دشمنان در پس پرده رخ میدهد بر هیچکس پوشیده نیست. همین دوره قبل جام جهانی را به یاد بیاورید. زمانی که افکار عمومی جهان مشغول بازی ها بود، رژیم صهیونیستی جنگ 51 روزه علیه غزه را به راه انداخت و داعشی ها پشت دروازه های بغداد لشکرکشی کردند مثل الان که رییس جمهور آمریکا بحث انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی را مطرح میکند. 
اما در همان جام جهانی ما با آرژانتینی همگروه شدیم که از بازیکنی به نام لیونل مسی بهره میبرد. عده ای قبل از شروع بازی ها وارد صفحه شخصی اش شده و او را به لجن کشیدند و آبرویی برای فرهنگ و تمدن ایرانی باقی نگذاشتند. بدیهی است او از ایرانی جماعت تنفر اساسی پیدا میکند. از قضا در دقیقه آخر بازی، کار ایران را در جام جهانی تمام میکند. 
اما ببینید رفتار خوک صفتان را!!!
همان هایی که از او  با الفاظ رکیک  استقبال کردند و حتی بازیکنان تیم ملی، خود را به هر زحمتی شده وارد زمین کرده و ملتمسانه خواستار گرفتن لباس او شدند. اما فرهنگ ضعیف و اصلا نداشته ی این خوکان ختم به اینجا نمیگردد و چند ماه پس از جام جهانی، ساده لوحی خود را به هر قیمتی شده شبیه مسی کرده و بدل او معرفی میشود. حالا مردمی که نتوانسته اند مسی را در آن سوی مرزها ببینند، خود را به بدلش رسانده و دوباره سلفی گرفتن ها شروع میشود تا جایی که او چندین هفته تیتر یک خبرها میشود. اما حماقت به اینجا هم ختم نمیگردد و صدا و سیما هم برای او هزینه میکند. مسئولین فرهنگی (بی فرهنگ) صداوسیما با پول بیت المال او را برای دیدن اصلش راهی اسپانیا میکنند ولی زهی خیال باطل. اصلا مگر لیونل مسی کیست که اینقدر هزینه ؟؟؟ 
نداشتن فرهنگ و بی اخلاقی مسی آنجا عیان میشود که برای بدلش که از کیلومترها دور با هزینه بیت المال برای دیدنش رفته تره هم خرد نمیکند و حتی به او نگاه نمیکند. اما کسی نبود آن زمان بپرسد این همه هزینه برای همین ؟؟؟ به حراج گذاشتن آبرو و شرف و عزت تا چه حد ؟؟؟؟؟؟
خوک صفت بودن یعنی عشق ورزیدن به همین امیال پست و دون و هزینه مادی و معنوی کردن در این راه. 
و چه زیادند خوک صفتان و چه خون دلها خوردند اهل بیت از دستشان.
امام سجاد (ع) فرمود زمانی که جامعه به این شش دسته تقسیم شد، امام جامعه را به مذبح میبرند. 
هشدار! هشدار! هشدار! 
هشدار که وقتی امام معصوم را 11 بار دیدند و به شهادت رساندند،  هیچ ضمانتی نیست که در جمهوری اسلامی، ولی امر مسلمین را هم ...
و باز هم بگویم عجل لولیک الفرج! 

کمی برای خود "قرآن" تجویز کنیم...
یاعلی
  • محمدحسین صفاری

نظرات (۱)

پاسخ به یک نامه

( چگونه میتوان با حرف درمان کرد ؟)

پاسخ : سئوال ما اینست : مگر نه اینکه لااقل اکثر امراض عصبی و روانی و عاطفی ما که زمینۀ بسیاری

از امراض جسمانی ما ھستند حاصل حرفھائی ھستند که از دیگران می شنویم ؟ مگر نه اینکه ھمه

بدبختی ھای ما حاصل پیروی ما از حرفھای ناحقّ دیگران است ؟ مگر نه اینکه فقط بواسطه شنیدن یک

جمله به ناگاه دیوانه می شویم که یا سکته می کنیم و یا دست به جنایتی می زنیم و تا به آخر عمر

پشیمانیم ؟ آیا مگر ھمه امورات ما در زندگی با گفتگو به پیش نمی رود ؟ و ... پس اگر چنین است که

ھست و اگر می توان بواسطه حرف بیمار و بدبخت و دیوانه شد بواسطه حرف ھم می توان شفا یافت و

نجات پیدا کرد و احیاء شد .

آدمی مخلوق سخن است و خود خدا ھم در ازل یک کلمه بود و کل جھان ھستی را با کلمۀ« کُن »خلق

نمود . کل جھان ھستی مظھر کلمات خدایند . بھشت و دوزخ ھم مظھر دو نوع سخن است : آری و نه !

از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد چهارم ص 25-23  
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی