روی خط

برای آنچه باور دارید، ایستادگی کنید. حتی اگر به معنای تنها ایستادن باشد...

روی خط

برای آنچه باور دارید، ایستادگی کنید. حتی اگر به معنای تنها ایستادن باشد...

روی خط

"اگر کسى در مقابل جوانان ادّعا کند و بگوید نظام اسلامى ما هیچ عیبى ندارد و همان قالبى را که اسلام خواسته، ما پیاده مى‌کنیم،گزاف گفته است. به هیچ وجه اینطور نیست ... اما آنچه که حقیقت است، این است که ما به عنوان مسلمانانى که راهمان را شناخته ایم، تصمیم خود را گرفته‌ایم و نیروى خود را براى این راه گذاشته‌ایم؛ با همه وجود در این راه حرکت مى‌کنیم و ادامه خواهیم داد."
امام خامنه ای

بایگانی
آخرین مطالب

حراج عزت و کرامت زن!

جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۰ ق.ظ

اگر ایام فاطمیه و شهادت بانوی مهربانی و الگوی وقار و کرامت زنان عالم نبود، بخدا قسم دست به قلم نمیشدم و در این زمان چنین متنی که امروز اولویت نیست را نمی نوشتم...

استفاده از فضای مجازی و اینترنت  تقریبا در سراسر دنیا اجتناب ناپذیر به نظر میرسد و عموم انسانها به طرق و با اهداف گوناگون در حال بهره برداری از ان هستند. 

طبعا استفاده از این ابزار در دنیا مستلزم وضع قوانین و اصولی است که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بحث فیلترینگ و اعمال محدودیت در فضای مجاز در چارچوب همین اصول و قوانین گنجانده شده و  مختص به ایران نیست حال آنکه عده ای گمان میکنند از این فضا محروم گشته اند. جهت استحضار این عده باید عرض کرد اتفاقا کشور ما در زمره کشورهایی است که بی بند و باری و بی قانونی در مورد فضای مجازی و اینترنت در آن موج میزند. در سراسر دنیا قوانین به شدت سخت و بازدارنده ای جهت استفاده از این فضا وضع گردیده. بطور مثال در آمریکا مهد تکنولوژی  نوجوانان زیر 13 سال مطلقا حق استفاده از اینترنت را ندارند. این قانون در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز اعمال شده است. ایالات متحده چنان هراسی از این فضا دارد که معاون وزیر امور خارجه این کشور میگوید: دولت آمریکا به لحاظ حقوقی، فرهنگی و اجتماعی هرگز و با هیچ بحرانی صدمه نخواهد دید مگر بوسیله فضای مجازی. 

کشور چین که هیچ وقت با اینترنت تمام غربی کنار نیامد با برپایی سخت گیرانه ترین فیلترینگ در دنیا به نام *دیوار آتش بزرگ*، اینترنت داخلی را با عنوان "هولیان ونگ، راه اندازی میکند. استرالیا در میان کشورهای اروپایی با طرح "دیوار ضد گوگل" بزرگترین سانسور کننده اینترنت محسوب میشود.این  چنین طرحهای اعمال محدودیت جهت جلوگیری از بوجود آمدن فضای غیر امنیتی و همچنین فرهنگ بیگانه در کشورهایی چون سوئد، کره جنوبی، هند، مالزی، کانادا و غیره که گاها نمادهای آزادی و مردم سالاری و دموکراسی هستند نیز در حال اجراست. طبعا در کشور ما نیز وضع قوانین و اجرای این در این زمینه اجتناب ناپذیر است. در حال حاضر ناظر بر این فضا، وضع کننده و مجری چنین قوانینی شورای عالی فضای مجازی است که ریاست آن بر عهده رییس جمهور است. چیزی که مشهود است این است که برخلاف تصور عده ای، در حال حاضر ایران جزء بی قانون ترین و پر سوء مصرف ترین کشور ها در زمینه اینترنت و فضای مجازی است. عده ای لیبرال در داخل و خارج که همیشه با شعار آزادی مردم فریبی میکنند برای از دست ندادن جایگاهشان در بین عوام، با قبول مضرات این فضا کماکان با بازتر شدن و بی باک تر شدن آن اصرار میورزند. پس از 40 سال از گذشت انقلاب با وجود این همه آزادی که مورد پسند آنان است، فرهنگ برهنگی که در جامعه جا افتاده و بی پروایی ها، معلوم نیست این عده دیگر دنبال کدام آزادی هستند؟ مسلم است زیاده خواهی اینان حد یقف ندارد. سالهاست دم از آزادی بخصوص در حیطه زنان هستند. اما چرا؟؟

زن رکن اصلی و اساس ثبات خانواده است و لیبرالها با علم به این موضوع به دنبال گرفتن عزت و کرامت زن در جامعه اسلامی هستند. 

امروز در همین شبکه های مجاز همچون تلگرام و با بستر سازی همین افراد مشاغل کاذبی پدیدار گشته که عمدتا بازیگر اصلی و نقش اصلی را زنان ایفا میکنند. با دیدن تصاویر این شبکه ها تصوری جز کالا بودن یک زن در ذهن هر انسانی رخ نمیدهد.  زنان و دختران بی پروا با دریافت هزینه و دستمزدهای ناچیز حاضرند تبدیل به مدلینگ شده و بدن خود را بصورت برهنه و نیمه برهنه برای فروش کالای دیگران به نمایش بگذارند. این نوع خدشه دار کردن عزت و کرامت زن و تبدیل شدن زن به کالا در بستر همان آزادی مد نظر لیبرالها بوجود آمده است. 

اما! 

به راستی مسئولین کی و کجا جوابگوی این انحطاط هستند؟

دقیقا شورای عالی فضای مجازی چه میکنند؟ 

و تا کی قرار است زن ایرانی خود را به حراج بگذارد؟؟؟...

  • محمدحسین صفاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی